برگزاری مراسم روز صنایع دستی در دانشگاه کاشان

۱۶ خرداد ۱۴۰۱ | ۰۸:۵۹ کد : ۲۰۱۷۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۸۰

 مراسم روز صنایع دستی با حضور جمعی از مسئولین، اساتید و دانشجویان دانشگاه کاشان در خانه عطارها برگزار شد.

در این برنامه معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، اعضای شورای دانشکده معماری و هنر، اساتید و دانشجویان گروه صنایع دستی و خانواده‌های دانشجویان ورودی 1397 حضور داشتند.

دکتر شیخ‌زاده، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی در این مراسم، یاد و خاطرۀ استاد فقید گروه صنایع دستی، آقای سید محمدحسین رحمتی را گرامی داشت که در فروردین 1392 پس از سال‌ها بیماری به دیار باقی شتافت.

دکتر شیخ‌زاده گروه صنایع دستی را یکی از گروه‌های پیشتاز در عرصۀ آموزش حضوری دانست و گفت: با توجه به ایام کرونا  در دو سال گذشته نیز این گروه آموزش حضوری به دانشجویان ارائه کرده است.

وی ضمن تشکر از اساتید دانشکده، به تلاش معاونت آموزشی دانشگاه در فراهم نمودن بهترین شرایط برای آموزش دانشجویان اشاره نمود.

دکتر محسن جاوری رئیس دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان، ضمن تبریک روز صنایع دستی به اساتید و دانشجویان، گروه صنایع دستی را یکی از گروه‌های فعال دانشکده معرفی کرد و بر لزوم فراگیری مهارت‌های عملی تاکید کرد.

دکتر محمدرضا غیاثیان مدیر گروه صنایع دستی با ذکر این نکته که همه ساله مراسم روز صنایع دستی چند روز زودتر از بیستم خرداد در دانشگاه برگزار می‌شود که مصادف با ایام امتحانات نباشد، از حمایت‌های معاونت آموزشی دانشگاه و رئیس دانشکده معماری و هنر در برگزای این مراسم قدردانی کرد.

وی، برگزاری این برنامه را فضایی جهت تعامل هرچه بیشتر اساتید و دانشجویان خانوادۀ بزرگ رشته صنایع دستی ذکر کرد و افزود: پس از بروز بیماری کرونا، آموزش حضوری برای دانشجویان رشته صنایع دستی در هیچ کدام از نیمسال های تحصیلی به طور کامل قطع نشده و دانشجویانی که تمایل به آموزش حضوری داشتند، در بازه های زمانی فشرده در کارگاه های یازده گانه این رشته حضور پیدا کرده اند. در نیمسال تحصیلی جاری نیز دانشجویان چهار ورودی رشتۀ صنایع دستی از اواخر فروردین تاکنون در دانشگاه حضور دارند و تمام دروس عملی و کارگاهی را به صورت حضوری گذرانده اند.

در ادامه برنامه، سه تن از فارغ التحصیلان کارآفرین رشته صنایع دستی (خانم ها ندا اسدی چیمه، محدثه محمدی و منا علیمی) به سخنرانی پرداختند و تصاویری از آثار آنان به نمایش در آمد. بخش پایانی برنامه به جشن فارغ التحصیلی دانشجویان سال آخر صنایع دستی اختصاص داشت که با خانواده هایشان در برنامه حضور داشتند.

رشته کارشناسی صنایع دستی در سال 1374 در دانشگاه کاشان دایر شده است. این رشته تاکنون افزون بر پانصد فارغ التحصیل داشته و اکنون با 102 دانشجو در سه گرایش چوب، سفال و قلمزنی به فعالیت می پردازد. خانه عطارها در سال 1378 با حضور وزیر وقت علوم به عنوان مجموعه کارگاه های دانشکده معماری و هنر آغاز به کار نمود. پس از انتقال دانشکده معماری و هنر به مجموعه اصلی دانشگاه در سال 1390، این خانۀ قاجاری اکنون مرکز پژوهشکده فرش دانشگاه کاشان است.  

کلید واژه ها: صنایع دستی دانشگاه کاشان گروه صنایع دستی دانشکده معماری و هنر روز صنایع دستی


( ۵ )

نظر شما :