پیام تبریک رئیس دانشگاه کاشان به مناسبت روز جهانی صنایع دستی

۲۰ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۲ کد : ۲۰۱۹۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۷۵

بسمه تعالی

بیستم خردادماه همزمان  با روز جهانی صنایع دستی، به عنوان «روز ملی فرش» نامگذاری و در تقویم کشور ثبت شده است.  فرش ایرانی به عنوان پرقدمت‌ترین هنر دست ایرانی است که به دلایل تاریخی، هنری و فرهنگی در طول ادوار گذشته تا به امروز به زیبایی هر چه بیشتر در جهان خوش درخشیده و نماد هویت، اصالت و اعتقاد ایرانی را به نمایش گذاشته است.
در جلوه‌بخشی و اهمیت این هنر ایرانی همین بس که گزنفون تاریخ‌نگار یونایی در کتاب سیرت کوروش نوشته است: «ایرانیان برای این که بسترشان نرم باشد، قالیچه زیر بستر خود می‌گسترند» و این سخن نشان از آن دارد که ایران، سرآغار هنر کهن فرش‌بافی است که همچنان منحصر به فرد در میان صنایع دستی جهان به پیش می‌تازد.
اینجانب فراررسیدن «روز ملی فرش» و روز جهانی صنایع را به هنرمندان خطه فرهنگی کاشان و خانواده بزرگ دانشگاه کاشان، اساتید و دانشجویان دانشکده معماری و هنر بویژه در رشته های صنایع دستی و  طراحی فرش، همچنین اعضای پژوهشکده فرش دانشگاه تبریک عرض می‌نمایم. امید است سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»، فرصتی مغتنم برای همه دغدغه‌مندان به حفظ و اعتلای هنر فرش ایرانی و گره زدن آن به دانش روز جهت اعتلای جهانی هر چه بیشتر آن توام با خلاقیت و نوآوری باشد.

دکتر عباس کتابی

ریاست دانشگاه کاشان

کلید واژه ها: روز صنایع دستی رئیس دانشگاه کاشان پیام تبریک دانشگاه کاشان


نظر شما :