برگزاری نمایشگاه تخصصی طراحی مراکز درمانی مبتنی بر انرژی و توسعه پایدار در دانشگاه کاشان

۱۲ مهر ۱۴۰۱ | ۱۳:۴۲ کد : ۲۰۷۰۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۸۹

نمایشگاه تخصصی در خصوص طراحی مراکز درمانی مبتنی بر انرژی و توسعه پایدار توسط دانشجویان کارشناسی ارشد رشته مهندسی معماری و انرژی زیر مجموعه پژوهشکده انرژی در محل نگارخانه ساختمان اسلامی دانشگاه کاشان گشایش یافت.

عضو هیات علمی گروه معماری دانشگاه کاشان گفت: در این نمایشگاه دانشجویان با بهره گیری از جدیدترین فناورهای روز دنیا  درحوزه انرژی   به طراحی معماری  ساختمان های درمانی پرداخته اند.

دکتر جواد دیواندری افزود: در این نمایشگاه هر دانشجو در یک شهر و روی یک اقلیم خاص ( مناطق سردسیر، گرمسیر و شمالی و کویری کشور)، زمینی را انتخاب و با کاربری درمانی به طراحی پرداخته است که دانشجویان علاوه بر توجه به طراحی معماری این مناطق، میزان مصرف انرژی را هم در پروژه های خود مورد توجه قرار داده اند.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه 15 اثر ارائه شده است، اظهار امیدواری کرد: این طرح های کاربردی به عنوان الگو برای آیندگان و سایر دانشجویان راهگشا باشد.

وی افزود: توسعه انرژی‌های تجدید پذیر با تمرکز بر استفاده از انرژی خورشیدی به عنوان یکی از محورهای اصلی در طراحی این پروژه ها مورد استفاده قرار گرفته است.

دکتر دیواندری خاطر نشان کرد: آثاری که بیشترین هماهنگی با معماری بومی و پایدار و جنبه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و به ویژه جنبه زیست محیطی را داشته باشند ، در این نمایشگاه مورد تاکید قرار است.

وی افزود: همچنین در حوزه نماهای ساختمانی، فاکتورهایی از قبیل: خلاقیت و نوآوری در طراحی نما، ارتباط طرح نما با کلیت معماری پروژه، توجه به محیط پیرامون، بافت شهری و شرایط اقلیمی، نوآوری در کاربرد مصالح نوین و فناوری‌ ساخت و رعایت مقررات و ضوابط شهرداری از دیگر ویژگیهای آثار ارائه شده در این نمایشگاه است.

مسئولیت این پروژه های را دکتر مجید سبزپوشانی رئیس پژوهشکده انرژی و دکتر جواد دیواندری  عضو هیات علمی گروه معماری دانشگاه کاشان بر عهده داشتند.


( ۲ )

نظر شما :