کسب جایزه فرصت مطالعاتی عضو هیات علمی دانشگاه کاشان در دانشگاه کمبریج

۱۵ آبان ۱۴۰۱ | ۰۹:۵۵ کد : ۲۰۸۵۹ اخبار دانشگاه دستاورد و افتخارات دانشگاه
تعداد بازدید:۱۵۷۷

دانشگاه کمبریج جایزه فرصت مطالعاتی را  به دکتر عباس اکبری عضو هیات علمی گروه مطالعات عالی هنر دانشگاه کاشان برای آثار سفال‌های زرین فام اسلامی اعطاء کرد.

دانشگاه کمبریج یکی از کهنترین دانشگاه‌ها (سومین دانشگاه قدیمی جهان) و همچنین جزء برترین دانشگاه‌های جهان (اغلب  جزء پنج دانشگاه برتر ) در نظام‌های مختلف رتبه‌بندی است که سالانه فرصت‌های مطالعاتی ویژه ای را به متخصصین رشته‌های مختلف به عنوان جایزه پژوهانه اعطا می کند.

گروه تاریخ هنر این دانشگاه بر همین اساس، برای سال تحصیلی ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ خود تعداد محدودی از صاحب نظران رشته‌های مختلف هنری را بر مبنای سابقه پژوهشی و پروپوزال ارائه شده آنها در یک حوزه خاص هنری، گزینش و این جایزه را به آنها اعطا کرده است که در این میان نام دکتر عباس اکبری عضو هیات علمی گروه مطالعات عالی هنر دانشگاه کاشان نیز به چشم می خورد.

این جایزه به سبب سابقه عملی و نظری و همچنین پروپوزال ارائه شده وی در خصوص بازنگری مباحث مرتبط به سفال‌های فلزفام دوره اسلامی به ویژه در جغرافیای ایران اعطا شده است.

محور اصلی اعطای این فرصت‌های مطالعاتی داشتن حرفی تازه در جهت تکمیل و ارتقاء سابقه پژوهشی مرتبط در آن حوزه می‌باشد که از سوی دپارتمان تاریخ هنر این دانشگاه مورد تاکید و دلیل گزینش افراد قرار گرفته  است.

دکتر عباس اکبری چندی پیش نیز کارگاه عملی و نظری اختصاصی را در خصوص سفال‌های فلز فام برای موزه پرگامون در شهر برلین برپا کرد.

وی علاوه بر عضو هیات علمی دانشگاه کاشان مدیر مسئول "دوفصلنامه هنرهای صناعی ایران  " در این دانشگاه  است.

https://www.hoart.cam.ac.uk/news/we-are-thrilled-announce-2223-fellows-inaugural-cambridge-visual-culture-visiting-research

کلید واژه ها: فرصت مطالعاتی دانشگاه کاشان


( ۱۱ )

نظر شما :