گروه هنرهای تجسمی«هنرآنلاین»:  همزمان با افتتاح نمایشگاه «مای وِی وِی»  در گالری مریم کاشان در دوم آبان، مجموعه آثار این نمایشگاه با عنوان  «شما اشتباه کردید آقای آی وِی وِی» در ۹۶ صفحه و به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر شد.

مقدمه این مجموعه را خانم دکتر مریم روسر اُوِن کیوریتور بخش خاورمیانه موزه ویکتوریا و آلبرت نوشته است . این مقدمه می‌کوشد با تبیین دو مسیر فکری متفاوت در کار با گذشته قضاوت در نتایج این دو مسیر را به خواننده و بیننده آثار هر دو رویکرد واگذارد.

درواقع آثار این مجموعه نگاه انتقادی عباس اکبری به پرفورمنس سال ۱۹۹۵ هنرمند برجسته چینی یعنی آقای "آی وِی وِی" است که در آن دو گلدان تاریخی ۲۰۰۰ ساله متعلق به سلسله هان چین را می‌شکند که تصویر شکستن یکی از این گلدان ها اکنون  از مهمترین تصاویر  در فضاهای مجازی هنری است.

اکبری کوشیده است به روشهای گوناگون از جمله چینی بند زدن و یا با نقاشی با تکنیک‌های مختلف از جمله نقاشی زیر لعابی، زرین فام و رنگ روغن به قطعات شکسته تاریخی که در طول سالها در موزه ها و مخازن آنها دیده است جانی تازه  ببخشد و به نوعی ظرفیت های کاربردی و تجسمی آن ها را به مخاطب خود یادآور شود.

عنوان این نمایشگاه یعنی "مای وِی وِی" نیز در واقع ضمن هم آوایی با نام این هنرمند کنایه‌ای به راه متفاوت اکبری در کار با اشیاء تاریخی دارد. علاقمندان می توانند آثار این مجموعه را تا ۲۴ آذر در گالری مریم در کاشان تماشا کنند و خود در خصوص این دو مسیر فکری قضاوت کنند.

 

IMG_20231111_144232_816