رونمایی از لوح ثبت جهانی نشان جغرافیایی فرش دستباف کاشان در دانشگاه کاشان

۲۹ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۱ کد : ۸۱۱۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۷۶۲

رئیس پژوهشکده فرش دانشگاه کاشان از رونمایی لوح ثبت جهانی نشان جغرافیایی فرش دستباف کاشان همزمان با اختتامیه دوازدهمین المپیاد فرش دستباف کشور دهم اسفندماه سال جاری در این دانشگاه خبر داد.

دکتر احمد اکبری گفت: این المپیاد هر ساله در دو سطح دانشجویی و دانش آموزی در گرایش های طراحی، بافت، مرمت و رنگرزی، با حضور نزدیک به 250 دانشجو و دانش آموز از سراسر کشور و ۳۰ نفر داور و تیم اجرایی برگزار می شود.

وی ایجاد انگیزه به منظور تحصیل علوم و کسب مهارتهای علمی دانش آموزان و دانشجویان فرش، ارزیابی توان علمی در دو سطح دانش آموزی و دانشجوئی، شناسایی دانش آموزان و دانشجویان مستعد ونمونه در سطح استان ها و کشور را از جمله اهداف برگزاری این المپیاد بیان کرد و افزود: سعی بر این است که با برگزاری این المپیاد انگیزه رقابت و سنجش سطح دانش و مهارت هنرمندان عرصه هنر ـ صنعت فرش در دو سطح دانش آموزی ـ دانشجوئی ایجاد شود.

وی خاطر نشان کرد: بدین منظور با استفاده از نظرات متخصصین و صاحب نظران و تلفیق تجارب حاصل از سایر مسابقات که توسط دستگاههای مختلف برگزار شده، شیوه ای مناسب و کارآمد که بتواند به درستی میزان توانمندی آنان را نشان دهد طراحی شده است.

دوازدهمین المپیاد فرش دستباف کشور با همکاری پژوهشکده و گروه فرش دانشگاه کاشان، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان و مرکز ملی فرش ایران از هشتم تا دهم اسفند ماه سال جاری در دانشگاه کاشان برگزار می شود.

 

 

 

 


نظر شما :