انتشار شماره ۱۲ مجله مطالعات معماری ایران

۲۷ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۱ کد : ۸۳۲۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۴۷۲۶
انتشار شماره ۱۲ مجله مطالعات معماری ایران

شماره دوازدهم نشریه  مطالعات معماری ایران دو فصلنامه علمی-پژوهشی دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان منتشر شد.

 

مدیر مسئول این مجله علمی گفت: در این شماره از مجله 9 مقاله علمی  با عناوین مختلف در حوزه معماری ارائه شده است.

دکتر عمرانی پور اظهار  داشت:  همنشینی آرایه‌های تنگ‌بری و فرم سفالینه‌های دوره صفوی، مطالعه موردی تنگ­بری­های کوشک هشتبهشت و کاخ عالی­قاپو اصفهان، بررسی شواهد تاثیر معماری پارسی بر معماری دوره مائوریایی هندوستان، «بهشت ثانی» و «کوچۀ آراسته از خرمی»، شکل و جایگاه خیابان‌(ها) در جعفرآباد و قزوین صفوی، شأن کیفیت در معماری اسلامی، با استناد به آراء ابن عربی، معیارهای قلمرو عمومی خوب شهر از جمله مقالات ارائه شده در این شماره از مجله است.

وی، گونه شناسی خانه‌های تاریخی بافت قدیم شهر مشهد، از اوایل قاجار تا اواخر پهلوی اول، بازشناسی معیارهای موثر بر تجربه و ادراک ساکنین از چرخه ساخت و ساز در محیط‌های مسکونی، نمونه موردی: محله سادات و همت آباد بابلسر، بازاندیشی نسبت نظر و عمل در کار معمار با تکیه بر خوانش گادامر از آراء ارسطو دربارۀ «حکمت عملی» و گزارش علمی: روز درختکاری، بازگشت درختان مثمر و چشم‌انداز مرمت طرح کاشت در باغ فین را از دیگر موضوعات ارائه شده این شماره از مجله عنوان کرد.

 

«مطالعات معماری ایران» دوفصلنامه علمی ـ ‌پژوهشی دانشگاه کاشان است که در زمینه «پژوهش‌های نظری معماری ایرانی» منتشر می‌شود.

 

  این نشریه حاصل همکاری مشترک علمی دانشگاه کاشان با دانشکده معماری دانشگاه تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه الزهرا (س)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه شهید رجایی و پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی است.

 

  نشریه مطالعات معماری ایران در پایگاه استنادی علوم کشورهای اسلامی (ISC)، پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID)

 

پایگاه مجلات تخصصی نور (noormags.ir)، پرتال جامع علوم انسانی (ensani.ir)، بانک اطلاعات نشریات کشور (magiran.com)، سیویلیکا (civilica.com)، نمایه می‌شود.

 


نظر شما :