نشست مشترک رییس دانشگاه کاشان و رییس مرکز ملی فرش ایران

۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۰۰:۱۳ کد : ۹۸۱۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۶۹

 جلسه مشترک رئیس دانشگاه کاشان و رئیس مرکز ملی فرش ایران برگزار شد.
در این جلسه  که رئیس پژوهشکده فرش و مدیر گروه فرش دانشگاه کاشان حضور داشتند،  مشکلات فرش دست باف در کاشان مورد گفتگو قرار  گرفت و مقرر شد کار گروهی از دو طرف تشکیل شده و زمینه های همکاری مشخص  و قراردادهای همکاری تنظیم گردد.

همچنین موضوعاتی همچون تولید فرش دست باف توسط کارگاههای تولیدی و پژوهشکده فرش، تاسیس باغ موزه فرش و تدوین استاندارد فرش دست باف در این جلسه مورد تبادل نظر قرار گرفت.
فرشته دستپاک رییس مرکز ملی فرش ایران در این جلسه تاکید کرد:  با توجه به اینکه فرش دست باف یکی از برندهای منطقه کاشان می باشد باید اقدامات زیادی برای احیای این صنعت صورت گیرد و  از جمله اینکه موزه فرش احداث گردیده و بافندگان فرش بیمه شوند و زمینه صادرات فرش فراهم گردد.
رئیس دانشگاه کاشان نیز اظهار داشت: پژوهشکده فرش و گروه فرش دانشگاه کاشان فرصت خوبی برای ارتقای این صنعت است و دانشگاه آمادگی دارد کارگاهی را در دانشگاه احداث نماید تا دانشجویان مهارت آموزی کنند و درآمدی هم داشته باشند. همچنین اساتید می توانند در ارایه طرح های زیبا و  در زمینه کیفیت دادن به مواد اولیه کمک خوبی به تولیدکنندگان بنمایند.
در این جلسه مقرر شد رئیس مرکز فرش از طریق بانک مرکزی پیگیری کنند تا تسهیلات خرید فرش دست باف در اختیار اعضای هیات علمی دانشگاهها قرار گیرد و رئیس دانشگاه نیز از طریق وزارت علوم نحوه تولید فرش و فروش  آن به اعضای هیات علمی دانشگاهها با شرایط مناسب را تعقیب نماید.

 


نظر شما :