برگزاری کنفرانس بین المللی معماری و ریاضیات در دانشگاه کاشان

۰۹ اسفند ۱۳۹۶ | ۰۹:۱۶
تعداد بازدید:۱۶۹۷

کنفرانس بین المللی معماری و ریاضیات در دانشگاه کاشان برگزار شد


کنفرانس بین المللی معماری و ریاضیات با حضور جمعی از محققان اندیشمندان، ریاضیدانان و معماران برجسته داخلی و خارجی در دانشگاه کاشان برگزار شد.

 
دبیر علمی کنفرانس معماری و ریاضیات دانشگاه کاشان هدف از برگزاری این همایش را پیوند هر چه بیشتر بین دو علم معماری و ریاضیات ذکر کرد و افزود: در این همایش سعی بر این است تا با تبادل تجربیات و ارائه راهکارهای علمی محققان ، صاحب نظران و پژوهشگران علوم مرتبط و برگزاری کارگاه های علمی بتوان حلقه مفقوده و گمگشته بین دو علم ریاضیات و معماری را پیدا کرد.

 
دکتر احمد دانایی نیا تعداد مقالات ارائه شده از زمان فراخوان مقاله به این همایش را 180مقاله عنوان کرد و اظهار داشت: از بین این مقالات 68 مقاله پذیرفته شد که 33 مقاله به صورت سخنرانی و 22 مقاله به صورت پوستر و بقیه مقالات هم در ژورنال ارائه خواهد شد.

 
وی افزود: در این کنفرانس دو روزه مباحث مربوط به پیوند معماری و ریاضیات از منظر تاریخ و فلسفه علم، نقش ریاضی دانان اسلامی در توسعه دانش معماری، نقش معماری در طرح پرسش های تازه در ریاضیات، طبیعت و علوم ریاضی در معماری، موسیقی و ریاضیات در معماری، ریاضیات و فناوری ساخت، نقش ریاضیات در برنامه ریزی معماری، ریاضیات و تزئینات وابسته به معماری، هندسه و جبر در معماری و معماری و علم نجوم بحث و گفتگو می شود.
 

دکتر سید علی رضا اشرفی دبیر برگزاری این کنفرانس بین المللی نیز پیوند بین علم ریاضی و معماری را هدف از برگزاری این کنفرانس بیان کرد و گفت: با گردآوری داده های علمی معماران و ریاضیدانان حول محورهای خاص  می توان توسعه علمی این علوم را شاهد بود.

وی به آثار زیبا  معماری در کاشان اشاره کرد و افزود: مشاهده مفاخر و آثار در افراد ایجاد انگیزه می کند و وظفه دانشگاهیان است که با کارهای تحقیقاتی و علمی بتوان  آثار گذشتگان و مفاخر را تجدید کرد.

کارگاه های علمی و تخصصی در زمینه های علوم مرتبط معماری و ریاضی از دیگر برنامه های این کنفرانس دو روزه در دانشگاه کاشان است.

تصاویر مراسم افتتاحیه کنفرانس بین المللی معماری و ریاضیات

لینک صفحه مرتبط