فرش کاشان، بهترین فرش ماشینی ایرانی

روزنامه رکنا

فرش کاشان، بهترین فرش ماشینی ایرانی

۲۷ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۱:۱۶ کد : ۲۲۴۰۱ آخرین اخبار
تعداد بازدید:۱۵۴

در معرفی یکی از زیباترین و بهترین فرش ایرانی می توان فرش کاشان را نام برد. فرشی که جذابیت به ارمغان آورده و تغییرات شگرفی را به دنبال دارد.

 
فرش کاشان، بهترین فرش ماشینی ایرانی

 

یکی از لوازم مهم منزل که نقش بسزایی را در دکوراسیون داخلی ایفا می کند؛ فرش است. با پا نهادن روی فرش، حس نرمی و آسودگی به سراغمان آمده و حتی حس گرما را نیز از آن دریافت خواهیم کرد. بدون حضور فرش، نه تنها هیچ یک از این احساسات مثبت، حاصل نمی گردند؛ بلکه منزل نیز خالی به نظر رسیده و جلوه کافی را نخواهد داشت. اکنون در معرفی یکی از خاص ترین و نام آشناترین فرش های ایرانی می توان فرش کاشان را نام برد. این فرش که از یک برند معتبر و مطرح حکایت دارد؛ زینت بخش خانه هر ایرانی است و نماد فرهنگ و اصالت ایران نیز می باشد. با فرش کاشان، جذابیت، زیبایی و ابهت را به منزلتان هدیه دهید.

فرش کاشان، یک انتخاب ناب

محال است ایرانی باشید و نام فرش کاشان تا به حال به گوشتان نخورده باشد. این فرش، تداعی کننده بهترین فرش ماشینی است و کیفیت با آن گره خورده است. البته نمونه های دستباف فرش کاشان نیز وجود دارند که اصالت و کیفیت در آنها حرف نخست را می زند. خوب است بدانید شهر کاشان که گروه تولیدی فرش کاشان در آن واقع گردیده، بخش اعظمی از صادرات فرش ماشینی را به خود اختصاص داده است. سهم کاشان در این امر تجاری مهم، 70 درصد است. همچنین کاشان دارای رتبه 5 جهان در بخش صادرات فرش ماشینی می باشد.

فرش های ماشینی کاشان، بدون نیاز به نیروهای انسانی و توسط دستگاه های تمام خودکار تولید گشته و در مقایسه با فرش های دستباف، ارزان ترند؛ به همین دلیل با استقبال چشمگیر خریداران ایرانی و خارجی مواجه شده اند.

در مجموع فرش ماشینی کاشان را می توان یک انتخاب ناب دانست که نه تنها از لحاظ هزینه دارای مزیت می باشد؛ بلکه از حیث ظاهر و مرغوبیت نیز امتیازاتی را کسب نموده است. وجود طرح ها و رنگ های متنوع و خاص در این فرش به اضافه متریال درجه یک که در تار و پود آن به کار رفته اند؛ همگی گواه برتر بودن این فرش اند.

انواع فرش کاشان از لحاظ تعداد شانه و مقایسه هر یک

تراکم و شانه، دو جزء اصلی فرش به شمار می آیند. با افزایش میزان تراکم و شانه فرش بر کیفیت آن افزوده شده و به دنبال آن، عمر فرش نیز افزایش می یابد. هر یک از انواع فرش کاشان اعم از 700 شانه، 1000، 1200 و 1500 شانه در برگیرنده چنین خصوصیاتی اند. در ادامه به بررسی و مقایسه هر یک از انواع این محصول خواهیم پرداخت:

فرش 700 شانه کاشان

این فرش از 700 گره تشکیل یافته و تراکم آن 2550 است. فرش های 700 شانه، طرح های درشت تری را شامل گردیده و از نظر ضخامت نیز در رده بالاتری قرار دارند. همچنین فرش فوق از نظر لطافت، امتیاز کمتری را کسب نموده است.

فرش 1000 شانه

فرش 1000 شانه کاشان دارای هزار گره و 3000 تراکم می باشد. برای بافت این فرش، از نخ پنبه و اکریلیک هیت استفاده شده است. فرش های هزار شانه اغلب در دو دسته مختلف یعنی هشت رنگ و ده رنگ تولید گردیده و از نظر ظاهری به فرش های دستباف شباهت دارند. با توجه به اینکه فرش 1000 شانه در مقایسه با فرش 700 شانه، بافت ریزتری دارد، زیباتر به نظر رسیده و البته دارای عمر و دوام بالاتری است.

فرش 1200 شانه

هر چه بر تعداد گره ها و تراکم فرش افزوده می شود؛ شباهت آن به فرش دستباف ایرانی، بیشتر و بیشتر می گردد. با نگاهی کلی به این فرش، یک لحظه تصور می کنید فرش دستباف و ارزشمند ایرانی پیش رویتان قرار گرفته است. تعداد 1200 گره به اضافه تراکم 3600 به این فرش اختصاص پیدا کرده اند.

در بافت این فرش، الیاف نازک به کار رفته و از همین رو، لطافت بیشتری را از آن احساس خواهید کرد. علاوه بر فرش های خانگی، اغلب تابلوفرش ها نیز 1200 شانه اند. همه فرش های ماشینی 1200 و 1500 شانه از ویژگی های مشترکی همچون ضد حساسیت، آنتی باکتریال و ضد الکتریسیته ساکن برخوردار می باشند.

قیمت فرش کاشان

 

فرش 1500 شانه

فرش 1500 شانه کاشان، یک کیفیت بی نظیر را به نمایش گذاشته است. الیاف اکریلیک هیت در ساختار اصلی این فرش حضور یافته و سبب مرغوبیت، لطافت و طول عمر آن شده است. الیاف نامبرده به الیاف طبیعی شباهت داشته و مقاومت بالایی را به همراه دارد. این الیاف تحت دما و فشار زیاد تولید شده و از همین رو در بیشترین سطح مقاومت قرار گرفته است.

البته باید در نظر گرفت که هر چه تراکم فرش بیشتر شود  قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند. به عنوان مثال قیمت فرش ۱۲ متری برای فرش 700 شانه نسبت به 1200 شانه ارزان تر و مناسب تر خواهد بود.

نخ به کار رفته در تار و پود این فرش، پنبه می باشد. نخی که نهایت لطافت و نرمی را به فرش هدیه کرده است. فرشی که از نخ پنبه بافته شده باشد؛ دچار شکنندگی در بافت نشده و حالت برگشت پذیری فوق العاده ای دارد.

فرش کاشان و طرح های تماشایی آن

با خرید فرش کاشان، خانه تان را متحول کنید. طرح های تماشایی و حیرت انگیز این فرش، زیبایی خانه را دوچندان نموده و یک دکوراسیون مدرن و امروزی را در آن به وجود خواهند آورد. در ادامه به برخی از طرح های جذاب و متفاوت این فرش اشاره خواهیم کرد:

  • فرش طلاکوب ترنج دار 700 شانه
  • فرش افشان 700 شانه
  • فرش نقشه روژین 700 شانه
  • فرش طرح کاملیا 1000 شانه
  • طرح اصفهان 1000 شانه
  • طرح باغ ارم 1000 شانه
  • طرح یلدا 1200 شانه
  • طرح جردن 1200 شانه
  • طرح تبریز 1200 شانه
  • طرح نقشه شهیاد 1500 شانه
  • طرح ایسان گل برجسته 1500 شانه
  • طرح کاخ 1500 شانه

بررسی قیمت فرش کاشان

هر یک از انواع فرش کاشان دارای خصوصیاتی متفاوت بوده و در درجات مختلفی از کیفیت قرار گرفته اند. برای مثال فرش 1500 شانه کاشان که فاقد پرزدهی است و با استفاده از بهترین الیاف و متریال تولید شده؛ قیمتی فراتر از سایر فرش ها داشته و گرانتر است. به ترتیب فرش های 700، 1000، 1200 و 1500 شانه دارای کمترین قیمت تا بالاترین قیمت می باشند.

فرش کاشان را از کجا بخریم؟

 

 

منبع خبر : خبرگزاری رکنا


( ۱ )

نظر شما :