دکتر عباس اکبری عضو هیات علمی دانشگاه کاشان نمایشگاهی از آثار خود را با عنوان "نیایش شرقی و شب‌های کویر" با حضور در یک نمایشگاه گروهی در نپال ارائه می دهد.

۱۳ آذر ۱۳۹۶ | ۱۱:۴۲
تعداد بازدید:۲۲۴۶

ارائه نمایشگاهی از آثار عضو هیات علمی دانشگاه کاشان در نپال

دکتر عباس اکبری عضو هیات علمی دانشگاه کاشان نمایشگاهی از آثار خود را با عنوان "نیایش شرقی و شب‌های کویر"  با حضور در یک نمایشگاه گروهی در نپال ارائه می دهد.  

گالری سیذارتای نپال از عباس اکبری - عضو آکادمی بین‌المللی سرامیک - دعوت کرد تا با شرکت در نمایشگاه گروهی به همراه هنرمندانی از  کشورهای گرجستان، دانمارک، پاکستان و نپال، ورکشاپی در این زمینه برگزار کند.

این هنرمند آثار جدیدی از مجموعه‌های نیایش شرقی، جام جم و خمیر سنگ خود را که پیش‌تر در گالری «آن» در تهران به نمایش درآمده بود، در کنار آثار هنرمندان کشورهای دیگر به نمایش خواهد گذاشت.

برگزاری رویدادهای هنری معاصر به ویژه در حوزه سرامیک در کنار استقبال همواره توریست و مخاطب از پیشینه فرهنگی این کشور جهت حفظ و احیا و به‌روز شدن این میراث در نپال است.

در جست‌وجوی نور از جدیدترین مجسمه‌های مجموعه نیایش شرقی، چیدمان جدید شب‌های کویری با  تصاویری از کهکشان و آسمان از مجموعه جام جم و آثاری از مجموعه خمیر سنگ عباس اکبری از جمله آثار به نمایش درآمده در این رویداد است.

آثار عباس اکبری در موزه‌ها و مجموعه‌های خصوصی کشورهای آرژانتین، رومانی، فرانسه، پاکستان، دومنیکن، ترکیه، کرواسی، ژاپن، تونس، اسپانیا، سوییس و نپال نگهداری می‌شوند.

نپال یکی از کشورهای کهن در زمینه فرهنگ و تمدن و همچنین سفالگری سنتی در مناطق متعدد خود محسوب می‌شود که در زلزله چند سال پیش این کشور آسیب فراوان به آنها وارد شد.