فصل دوم کاوش محوطه استرک با حضور اساتید و دانشجویان باستان شناسی دانشگاه کاشان

۱۸ مهر ۱۳۹۶ | ۱۸:۱۲
تعداد بازدید:۱۲۰۰

ضو هیات علمی گروه باستان شناسی دانشگاه کاشان، از فصل دوم کاوش محوطه استرک جوشقان با حضور اساتید و دانشجویان باستان شناسی این دانشگاه  خبر داد.

دکترمحسن جاوری  با اشاره به اینکه فصل اول کاوش با وسعت 20 متر مربع در سال گذشته انجام شد افزود:این فصل از کاوش نیز با حضور کارشناسان عالی رتبه و متخصص انسان شناسی از دانشگاه ورشو لهستان  در حال انجام است.

وی، مدت زمان فصل دوم کاوش محوطه استرک جوشقان در کاشان را یک ماه و نیم یادآورشد و افزود: با توجه به برپایی چند کارگاه وسعت کاوش در فصل دوم مشخص می‌شود.

این باستان‌شناس ، از برپایی نمایشگاه 10 شی فصل اول کاوش محوطه استرک مربوط به عصر آهن 2 خبرداد و گفت:این نمایشگاه از روز پنج شنبه 13 مهر به مدت 10 روز در موزه هنرهای تزئینی شهر اصفهان به نمایش گذاشته می شود.

از محوطه استرک و جوشقان که زیر نظر اساتید دانشگاه کاشان و دانشجویانش در حال کاوش است  اقای مونسان معاون محترم ریاست جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و استاندار محترم اصفهان بازدید کردند.

در این بازدید علاوه بر افراد فوق فرماندار کاشان، معاونتهای میراث فرهنگی و گردشگری سازمان میراث فرهنگی ،مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان شهردار کاشان، و اقای رسول زاده عضو شورای شهر کاشان نیز حضور داشتند و از کشفیات جدید این کاوش دیدن نمودند.